/
/
Ігри на розвиток різних видів уяви

Ігри на розвиток різних видів уяви

ЗНАЙДИ ДВА ОДНАКОВИХ ПРЕДМЕТИ

Малюкові показують картку із зображенням п’яти і більше предметів, з яких два – однакові. Дитина має назвати їх.

ЩО ЗАЙВЕ?

Дитина розглядає картку із зображенням 4-5 предметів, один із яких різко відрізняється від інших. Необхідно його знайти.

ЗНАЙДИ ВІДМІННОСТІ

Малюку показують картку із зображенням двох картинок, що мають декілька відмінностей. Необхідно якомога скоріше знайти ці відмінності.

ВИКЛАДАННЯ ВІЗЕРУНКА З МОЗАЇКИ АБО ІЗ ПАЛИЧОК

Дитині пропонують викласти з мозаїки або паличок літеру, цифру, візерунок, силует тощо (за зразком).

НАНИЗУВАННЯ НАМИСТИНОК

Малюку дають зразок чи схему нанизування намиста, нитку або дріт, намистинки.

МАЛЮВАННЯ ПО КЛІТИНКАХ

Дитині дають аркуш у клітинку, зразок для малювання (орнамент або замкнута фігура), олівець. Потрібно перемалювати візерунок по клітинках.

ЛАБІРИНТ

Дитина має пройти по лабіринту, слідкуючи за шляхом поглядом. Якщо їй це важко – то пальцем чи олівцем.

НАЗВИ ПРЕДМЕТ

Дитині дають малюнки із „замаскованими” (неповними, перекресленими, накладеними один на одного) зображеннями предметів. Необхідно їх назвати.

СКІЛЬКИ ЧОГО?

Дитину просять оглянути кімнату і назвати якомога більше предметів, що починаються на літеру „К” або „Т”, або „С”, усі скляні чи металеві, всі круглі чи всі білі тощо.

ДОМАЛЮЙ

Малюка просять назвати, чого не вистачає в зображенні предметів, і домалювати ці деталі. Наприклад: вікна будинку, колеса автомобілю тощо.

ЗАКРЕСЛИ

Дитині пропонують таблицю, де у декілька рядків зображено предмети або геометричні фігури. Потрібно закреслити, наприклад, усі ялинки або всі квадрати.

КОРЕКТОР

Матеріал: аркуші з текстом, надрукованим великими літерами. Попросіть дитину знаходити і викреслювати у тексті якусь літеру. Малюк має слідкувати за рядками. Фіксуйте якість роботи дитини (час, за який вона продивляється 3-5 рядків, кількість помилок), заохочуйте її.

РОЗВІДНИКИ

Дитина має розглянути досить складну сюжетну картинку та запам’ятати всі деталі. Потім дорослий ставить запитання по цій картинці.

 

Слухова увага

ЩО ЗВУЧАЛО?

Дитині демонструють звучання різних предметів (іграшок, музичних інструментів). Потім ці предмети звучать за ширмою, а малюк називає, що звучало.

ЧОТИРИ СТИХІЇ

Гравці сидять у колі й виконують рухи відповідно до слів: „земля” – руки вниз, „вода” – витягнути руки вперед, „повітря” – руки вгору, „вогонь” – руки обертаються в зап’ястках. Хто помиляється – той програв.

ПОСЛУХАЙ ТА ВІДТВОРИ

Дорослий ритмічно ударяє паличкою по столу. Дитина має відтворити ці удари.

Гра „Прилетіли пташки у весняні садки” (автор Запорожець А. В.)

Вед: Я буду називати пташок, а коли ви почуєте, що з’явились не птахи, 

а  щось інше – сповістіть мене плесканням чи тупотінням. 

Прилетіли пташки

У весняні садки:

Голуби, синиці,

Галки та лисиці…

(Діти тупотять ніжками)

Вед: Що невірно? (Відповідь: „Лисиці!”)

Чибіси, чижі,

Мухи та стрижі…

(Діти тупотять ніжками)

Граки, горобці,

Гави, голубці,

Лелеки, ворони,

Галки, макарони…

(Діти тупотять ніжками)

Прилетіли птахи – 

Ластівки, комахи…

(Діти тупотять ніжками)

Голуби, синиці,

Галки та куниці…

(Діти тупотять ніжками)

Іволги, зозулі,

Повітряні кулі…

(Діти тупотять ніжками)

Прилетіли пташки

У весняні садки:

Ластівки, стрижі,

Зяблики, чижі,

Лелеки ворони,

Навіть сови-соні,

Лебеді та качки – 

Ми за жарти вдячні.

 

Моторно-рухова увага

ХТО ЛІТАЄ?

Дорослий називає слова. Якщо це літаючий об’єкт, дитина каже „літає!” та імітує рухи крил. Якщо дорослий називає предмет, що не літає, то дитина мовчить і не піднімає рук.

ЇДЯТЬ – НЕ ЇДЯТЬ

Залежно від названого (їдять це чи ні), дитина має ловити чи відбивати м’яч, який кидає їй дорослий.

ВУХО – НІС

Дитина слухає команди. „Вухо” – доторкається до вуха. „Ніс” – до носа. Дорослий спочатку виконує завдання разом з малюком, потім зумисне припускається помилок. Дитина має бути уважною і не помилитися.

ЗАБОРОНЕНИЙ РУХ

Ведучий показує дітям рух, який повторювати не можна. Потім показує різні рухи руками та ногами. Той, хто повторив заборонений рух, вибуває з гри.