/
/
Турбота про пам’ять

Турбота про пам'ять

Багато хто помічає, що під впливом стресових ситуацій погіршується пам’ять.

Пам’ять дозволяє нам отримувати, зберігати та використовувати інформацію або отриманий раніше досвід за потреби. Експерти запевняють, що стресові ситуації впливають як на процес запам’ятовування інформації, так і на здатність відтворювати (пригадувати) інформацію, яку ми запам’ятали раніше.

Все через те, що стрес забирає багато ресурсу у мозку. Під дією гормонів стресу знижується активність відділів мозку, які відповідають за процеси пам’яті.

Що ми можемо зробити для себе, щоб покращити стан:

  • висипатися (відрегулювати режим сну)
  • прогулянки на свіжому повітрі (мозку потрібен кисень)
  • фізична активність, рух
  • стабілізація емоційного стану (практики відновлення, робота з спеціалістами за потреби)

 

Практики уважності для дітей та дорослих від психологині С.Ройз:

  • Взяти кілька дзвіночків, кожен може мати свій звук. Прикласти до вуха та прислухатися до свого звуку. Розрізняти інші звуки, але концентруватись на своєму.
  • Спостерігати за рибками в акваріумі.
  • Утримати на голові предмет.
  • Розплутати вузол (на міцній нитці, шнурку або канаті) дорослі зав’язують нескладний вузол, дитина розплутує.
  • Утримати пір’їну чи кульку над головою диханням.
  • Грати в “замри – розтань”. Утримуватися в одній позі якомога довше.
  • Спостерігати за падінням снігу, як стікають дощі по склу, як акварель розтікається серветкою або вологим папером, або фарба розчиняється у воді.
  • Нести воду в ложці або склянці, намагаючись не розлити.
  • Перебирати намистини чи крупи.
  • Дивитися на вогник свічки.
  • Пускати бульбашки (не тільки мильні, а й через трубочку видмухувати у склянку з водою або сік).
  • Зібрати пальці в кулак – на кожному видиху розгинати один палець.
  • Уявити, що вдихаєш хмару, а потім, з довгим видихом і з будь-яким звуком видути її.
  • Спостерігати за пісочним годинником.
  • Уявити навколо себе кулю, що сяє – намагатися утримувати у фокусі уваги.
  • Повторювати зациклено одне й те саме слово в такт серцебиття.
  • Говорити слово на кожен крок (щастя, радість, здоров’я…)
  • Насипати в пляшку з водою глітери. Збовтати і спостерігати за тим, як вони кружляють і осідають.
  • Покласти руки на ребра та спостерігати за диханням – як рухаються ребра.